Dağcılık Topluluğu

17 - TDF YAZ GELİŞİM EĞİTİMİ

18 - EMLET, KARASAY ve EZNEVİT

Tdf Yaz Gelişim Eğitimi

13 Mayıs Cuma Saat 19.45 de Kütahya'dan Eskişehir giden otobüse bindik ve saat 20.45 de Eskişehir otogarına vardık. Saat 21.30 da hareket edecek olan otobüsümüzü beklemeye başladık ve 21.30 yola çıktık.

14 Mayıs Cumartesi Sabah saat 6.00 da Niğde otogarına vardık ardından çamardıya hareket edecek otobüslerin kalkacağı eski otogara gittik.Saat 8.00 da çamardıya giden otobüslere bindik ve 9.00 da çamardıya vardık.12.00 a kadar yoklama yapıldı.12.00 tören gerçekleştirildi.saat 13.00 da Mümtaz Çankaya dağ evine doğru yola çıkıldı. 13.15 de Mümtaz Çankaya dağ evinin yanındaki futbol sahasına çadırlarımızı kurduk.16.00 da kamp müdürünün konuşmasının ardından
gruplar belirlendi saat 18.00 da malzemeler zimmetlenmeye başlandı. Ve ardından akşam yemeklerimizi yaptık yedik saat 21.45de herkes çadırlarına geçti ve saat22.00 da kesin sezsizlik oldu.

15 Nisan Pazar Saat 5.30 da uyandık ve saat 6.00 da sabah sporumuzu gerçekleştirdik 6.15 7.30 arası sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra toplandık eğitimler için cimbar vadisine doğru yola çıktık.Saat 8.00 emniyet kemer'ini malzeme yerleştirme dersi ardından malzemeleri Kaya'ya yerleştirme dersi anlatıldı ardındanda Kaya'ya malzeme yerleştirme uygulaması yapıldı. Saat 11.30da ana emniyet noktası kurma anlatıldı ardından yemek molası verildi. saat 14.00 tekrar toplanıldı ve cimbar vadisine gidildi.Kayada bu sefer ana emniyet noktası kurma uygulamısı yapmaya başladık. Saat 17.00 da gerçekleştireceğimiz ara emniyet kurma dersi yağmur dolayısıyla kaya üzerinde gösterilmedi dağ evine gidildi ve orada anlatıldı.Ardında şok ve düşme faktörü anlatıldığı onun ardında emniyet be iniş malzemeleri anlatıldıktan sonra saat 20.00 da akşam yemeği için çadırlara geçildi saat 22.00 kesin sezsizlik.

16 Mayıs Pazartesi Sabah yine saat 5.30 da kalktık 6.00 da sabah sporu saat 7.30 a kadarda kahvaltı sürdü hava ilk iki güne göre çok güzeldi güneşli cimbar a gidildikten sonra lider tırmanış için rotaları belirledik ardında hocalarımız tap rope emniyetlerini açtılar 2 grup çıktıktan sonra başka rota için başka biryere gittik.12.30 öğle arası saat 14.00da cimbar vadisine gidildi.Lider çıkış yapacağımız alana Özgür Bodur hocamız tap rope emniyetini açmak için tırmandığı sırada çok üzücü bir olay oldu özgür hocamız ayağı kaydı ve 12 metreden aşağıya düştü    Olay 14.40 gibi gerçekleşti ardından hocamıza yardım için eğitimde bulunan kursiyerlerden doktorlar ilk yardımcılar olaya koştu diğer hocalar geldi ambulans a haber verildi. Olaydan yaklaşık 10 dk sonra ambulans geldi ve hocamıza müdahele edildiği sırada patika üzerindeki taşları temizledik hocamızı sarsmadan ambulansa taşıdık ardından jandarmalar geldi olay yerini incelediler ifadelerimizi aldılar sonra herkes kamp alanına geldi saat 21.10 da kamp alanındaki herkesi topladılar ve kamp müdürü açıklamada bulundu eğitimin devam edeceği açıklandı. Ardından 22.00da yatıldı.

17 Mayıs Salı Sabah saat 5.30da kalktık 6.00 da sabah sporu 7.30 da eğitime alanına hareket edildi.Saat 12.15 e kadar eğitimimizi gerçekleştirdik. 12.30 da öğle molası için kamp alanına gidildi.14.30 hocamızın ailesi ziyaret için Niğde devlet hastanesi hareket ettik hocamızın durumu öğrendik ve ailesine geçmiş olsun dikeklerimizi ilettik.Saat 18.00da kamp alanına geri döndük.Akşam yemeğini yedikten sonra 22.00 da yatış.

18 Mayıs Çarşamba
Sabah saat 5.30 da kalktık 6.00da sabah sporu 7.30 da lider tırmanış için cimbar vadisine hareket ettik 12.15e kadar lider tırmanışlarımızı gerçekleştirdik. Ardından kamp alanına döndük.Öğle yemeğimizi yedikten sonra saat 14.00 cimbar a hareket ettik lider tırmanışlar kaldığı yerden devam etti saat 16 civarı hava kapandı ve yağmur başladı bizde hızlıca malzemeleri toparladık ve kamp alanına döndük o saatten sonra dinlenme zaman'ı verildi ilerleyen saatlerde hava içene kötüleşti yağmur dolu ya döndü fırtına başladı bizde yemeklerimizi yedik ve 22.00 da yattık.

19 Mayıs Perşembe Sabah yağmurdan dolayı sabah sporu yapamadık saat 8.00 de teorik dersler için dağ evine gittik sırayla antreman beslenme ve harita bilgisi derslerini işledik ardından gördüğümüz bütün derslerin tekrarı yapıldı ve yemek molası verildi yemeğimiz yedikten sonra havanında düzelmesi ile kaya üzerinden alacağımız eğitimleri tamamlamak için cimbar vadisine gittik saat 14.00 ve akşam 19.00'a kadar eğitimlerimizi tamamladık.Kamp alanına döndükten sonra yemeğimizi yedik ve saat 22.00de kesin sessizlik.

20 Mayıs Cuma Sabah saat 06.15 te uyandık kahvaltımızı yaptıktan sonra 08.00 da teorik sınav başladı Sınavı'n süresi 20 dk idi sınav bitikten sonra çadırlarımızı topladık saat 11.15 de kalanlar açıklandı ve 12 de araçlar gelince Niğde merkeze doğru yola koyulduk.Niğde merkeze varınca hocamızın durumunu öğrenmek için hasteneye gittik saat 14.30 da Ankara'ya giden otobüse bindik 19.40 da Ankara otogarına vardıktan sonra 20.00da Kütahya'ya giden otobüse bindik ve saat 00.15 de Kütahya'ya vardık ve faaliyetimizi tamamladık.

TDF 2016 Yaz Temel Eğitimi

1.Gün / 16 Nisan Cumartesi: Uzun bir yolculuğun ardından sabah 06:30 da niğde’ye varıldı. 08:00 de toplanma yeri olan niğde gençlik ve spor il müdürlüğünde toplanıldı. Saat 10:00 da tören düzenlemek ve alışveriş yapmak üzere belediyenin tahsis ettiği otobüslerle Niğde Çamardı’ya, ardından 13:00 da eğitimin verileceği mümtaz Çankaya dağ evine ulaştık.

2.Gün / 17 Nisan Pazar: Sabah 8’de kamp alanında toplanıldı. Tüm gün teorik eğitimi yapıldı. Teorik eğitiminde dağcılığa giriş tanımı, yürüyüş çeşitleri ve teknikleri, kamp malzemeleri, çanta düzeni, kıyafetler, teknik malzeme, beslenme, ilkyardım, meteoroloji ve düğümler anlatıldı.

3.Gün / 18 Nisan Pazartesi: Sabah 8 de yürüyüşe çıkıldı. (2 saate çıkılıp 50 dk ya inildi 7 buçuk km yol gidildi. Kayaya gidilip teorik eğitimde emniyet çeşitleri, ip ve iniş tekniği yöntemleri konuları anlatıldı. Boulder ve ip çalışıldı.

4.Gün / 19 Nisan Salı: Sabah ve öğleden sonra olmak üzere tüm gün kayaya gidildi. Emniyet alındı. Doğal tırmanış ve iniş yapıldı.top-rope çıkıldı. Boulder çalışıldı.

5.Gün / 20 Nisan Çarşamba: Sabah ve öğleden sonra olmak üzere tüm gün kayaya gidildi. Pursik düğümüyle iniş ve çikiş yapildi.emniyet alindi. Top-rope çikildi. Boulder çalişildi.

6.Gün / 21 Nisan Perşembe: Sabah 8 de teorik eğitiminde harita konusu işlendi. 09:00-11:00 düğüm sınavı olundu. Malzemeler teslim edildi. 15:00-16:00 teorik sınav olundu. 20:00- 22:00 arasında gece yürüyüşü yapıldı.

7.Gün / 22 Nisan Cuma: Sabah 8 de kalkıldı. Çantalarımız toplandı. Çadırlarımız toplandı. Gruplar ile ufak bi toplantı yapıldı. Sınav sonuları açıklandı. Kamp arkadaşlarımızla vedalaşıldı. 12 de mümtaz çankaya dağ evinden otobüsler kalkılıp garaja gidildi.

TDF Spor Tırmanış Temel Eğitimi

16.03.2016 05.30 da Kütahya ‘dan hareket edildi. 08.30 Bursa’ya varış. 10.00 da Nilüfer Belediyesi önünde toplanıldı ve il dernekler yerleşkesine gidildi.11.00 da teorik eğitim başladı.12.00 öğle arası.13.30 teorik eğitim başladı. 17.30 da teorik eğitim bitti ve konaklama alanına gidildi.

17.03.2016 08.00 kalkış 09.00 da Nilüfer Belediyesinde toplandık ve ders başladı. 12.00 da öğle arası verildi ve yemek yenildi. 13.30 da Uludağ Üniversitesinde toplandik ve uygulamali ders başladi. 14.00 da koordinasyon, esneklik, denge, ısınma ve grup çalışmalari yapıldı. 15.30 boulder, top rope ve lider tırmanış gösterildi ve uygulandı. 17.00 ders bitişi.
18.03.2016 07.30 kalkiş ve Kahvaltı.09.00 Görükle tirmanma duvarinda toplanildi. 09.30-12.30 saatleri arasinda emniyet alma ve tirmanis çeşitleri konularinda uygulamalar yapıldı.12.30 öğle molası verildi.13.30 toplanmna ve uygulamali ders başlangıci.13.30-18.00tırmanış teknikleri uygulaması ve düğüm sınavı yapıldı.

19.03.2016 08.00 kalkış 09.00 da Görükle Tırmanış duvarında toplanıldı. 09.30 ısınma hareketleri yapıldı ve tırmanışa başlandı.12.30 öğle yemeği arası verildi. 13.30 toplanma ve gün boyu lider tırmanış uygulaması devam etti. 17.30 eğitim sona erdi.

20.03.2016 07.30 kalkış. 09.00 Uludağ üniversitesinde toplanıldı ve ilk yardım dersi verildi. 10.30-11.30 saatleri arasında  sınav yapıldı. 12.00 da Görükle tırmanış duvarında toplanıldı. Uygulamada yetersiz görülen sporcular tekrar uygulama yaptı.17.00 sınav sonuçları açıklandı. Topluluk başkanımız Ramazan ÇAKIR 109 sporcu arasında birinci olarak eğitimi başarı ile tamamlamıştır. 18.30 eğitim sonu. 22.00 da Kütahya ya hareket edildi. 00.30 Kütahya ya varıldı.

=======================

Uludağ Keşiştepe Kış Tırmanışı (Diyagonal Rotası)

01 Şubat 2016 Hava Durumu: Kapalı, sisli ve rüzgarlı

Sabah saat 9:00’da Bursa’da toplandıktan sonra gerekli alışveriş ve ihtiyaç duyulacak bütün malzemeleri temin etti. Saat 11:30’da teleferik ile Uludağ’a çıkmak üzere Teleferik bölgesine Bursa merkezden dolmuş kullanılarak gittik. Teleferik için yaklaşık 30 dakikalık bir bekleyişten sonra Teleferiğe bindik. 20 dakikalık Bursa manzaralı bir seyahatten sonra saat 12:30’da 2. Oteller bölgesine vardık. Hava kapalı ve rüzgarlıydı. Maden telesiyejinin bulunduğu bölgeye gittikten sonra hava muhalefeti nedeniyle bu bölgeye kampımızı attık. O günü tamamen elimizde ki rota verilerini ve faaliyet raporlarını inceleyerek geçirdik. Saat 17.30’da akşam yemeğini yedik. Yemek sonrasında çantalarımızı tırmanış için hazırladık. Saat 20:00’da sabah erken kalkacağımızdan dolayı yattık.

02 Şubat 2016 Hava Durumu: Açık, Güneşli, Rüzgarsız

Sabah saat 7.00’da kalktık. Sabah kahvaltısının ardından saat 8.00’da kamp toplanarak saat 8:15’de telesiyeje binilerek maden bölgesine vardık. Daha sonra kısa bir yürüyüşün ardından saat 9.00’da kamp alanına ulaştık. Ardından kampımızı tekrar kurup Diagonal Rotasının başlangıç yerine doğru yürüyüşe geçtik. Karın yoğunluğu sert ve yaklaşık 1 metre kalınlığındaydı. Saat 10.30’da diagonal rotasının girişine geldik. Ramazan arkadaşımızın liderliğinde rotaya girdik. Rota çıkışında götürdüğümüz malzemelerden sadece teknik kazmaları, kramponlarımızı ve kasklarımızı kullandık. Hızlı, kontrollü ve güzel bir tırmanışın ardından rotanın son 3 metrelik kısmı tehlike ihtiva ettiğinden dolayı ip açtık. Ardından 3 kişi birlikte rotayı çıkıp Keşiştepe Zirvesine saat 12:00’da ulaştık. Burada bir süre dinlenip fotoğraf çektikten sonra saat 12:30’da Keşiştepe zirvesinin klasik iniş rotasını kullanarak geri dönüşe başladık. Yol üzerinde balkonların bulunduğu bölgeler mevcuttu. Bu bölgelerden geçerken çok fazla kıyı bölgeleri kullanmadan aşağıya saat 13:30’da vardık. Kampımızı topladıktan sonra telesiyeji kullanarak saat 14:30’da 2. Oteller bölgesine vardık. Daha sonra burada  15.00 ile 17.00 saatleri arasında dinlenip biraz gezdikten sonra faaliyetimizi bitirip telesiyeje binerek saat 18.00’da Bursa’ya geri döndük.

Türkiye Dağcılık Federasyonu Kış Temel Eğitimi

23.01.2016 Hava durumu : En yüksek 2 derce en düşük -6 derce yoğun kar yağışlı rüzgar hızı 10 km/h

10.00 da Gümüşhane  gençlik merkezi önünde toplandık. Ulaşım konusunda sıkıntı yaşayıp bir gün öncesinden gelen arkadaşlar gençlik merkezi tarafından tahsis edilen yurtta konakladılar.10.00-11.00 arası tören yapıldı.11.00-12.30 arası alışveriş için serbest zaman verildi.12.30 da Gümüşhane’den kamp alanına  doğru yola çıkıldı. Yoğun kar yağışı ve tipi nedeniyle yolda bir süre beklemek durumunda kaldık.14.20 de kamp alanına varıldı çadırlar kuruldu. Çadırlar kurulurken tipiden dolayı çeşitli sıkıntılar yaşandı.19.00 da kamp alanının yanındaki kayak tesisinde toplandık kamp işleyişi hakkında bilgi verildi, guruplar belirlendi.21.45 yat saati ilan edildi. 22.00’da kesin sessizlik başladı.

24.01.2016 Hava durumu :En yüksek-3 derece en düşük -7 derece yoğun kar yağışı ve rüzgarlı

Sabah 07.00 da uyandık.07.00-08.00 saatleri arası kahvaltı edildi.08.00-09.00 kış dağcılığında kamp yeri seçimi ve kış  şartlarında çadır kurulumu konuları anlatıldı.09.00 da çığ altında kalarak hayatını kaybeden doğa severleri anma törenine katılmak üzere yola çıkıldı.10.30-11.30 arası tören gerçekleşti. 12.30-14.30 saatleri arası öğle yemeği  yedik.14.30-19.30  saatleri arasında yoğun tipi nedeniyle kar altında kalan çadırlar kurtarılmaya çalışıldı. Kurtarılamayan çadırlarda kalan arkadaşlar o gece tesiste konakladılar.22.00 kesin sessizlik ilan edildi.

25.01.2016 Hava durumu :En yüksek-6  derece en düşük -11 derce çok bulutlu

Sabah 07.00 da uyandık.07.00-08.00 saatleri arası kahvaltı edildi. Önceki gece yoğun kar yağışı sebebi ile çadırların kar altından kurtarılması 08.00-12.30 arasında yapıldı. Arızalı olan çadırlar tamir edilip kam alanı düzenlendi. 12.00-13.30 saatleri öğle yemeği yedik. 13.30-17.00 saatleri arasında kış dağcılığında kullanılan malzemeler in tanıtılması karda yürüyüş teknikleri meteoroloji  bilgisi dağcılıkta giyim dersleri i anlatıldı. 17.00-21.30 saatleri arası akşam yemeği ve serbest zaman verildi.22.00 da kesin sessizlik ilan edildi.

26.01.2016 Hava durumu :En yüksek -8 derece en düşük -26  derece bulutlu

Sabah 07.00 da uyandık.07.00-08.00 saatleri arası kahvaltı edildi.08.00-12.00 saatleri arasında karda yürüyüş teknikleri uygulandı.12-00-13.30 saatleri arası öğle yemeği yenildi.13.30-17.00 saatleri arası uygulamaya devam edildi.17.00-19.30 saatleri akşam yemeği yenildi.19.30-21.00 saatleri arasında çığ bilgisi çığ oluşumu kar çeşitleri çığ testi konuları anlatıldı. 21.30 de yatıldı.22.00 da kesin sessizlik ilan edildi.

27.01.2016 Hava durumu :En yüksek -14 derce en düşük -30 derce aralıklı kar yağışlı

Sabah 07.00 da uyandık.07.00-08.00 saatleri arası kahvaltı edildi.08.00-12.00 saatleri arasında yürüyüş teknikleri ve kazma kullanımı uygulandı. 12.30-14.00 arasında öğle yemeği yenildi.13.30-15.00 saatleri arasında bir önceki  gün teorik olarak anlatılan çığ testi konusu uygulandı.15.00-17.00  saatleri arası dağcılıkta beslenme ve sıvı alımı konuları anlatıldı.17.00-19.30 akşam yemeği ve serbest zaman verildi.19.30-21.30 saatleri arasında hipotermi ve ısı kayıp yolları konuları anlatıldı. 22.00 da kesin sessizlik ilan edildi.

28.01.2016 Hava durumu :En yüksek -13 derce en düşük -28 derece güneşli

Sabah 07.00 da uyandık. 08.00-11.00 saatleri arası kamp alanı çevresinde yürüyüş yapıldı.11.00-13.30 arası serbest zaman.13.30-14.00 sınav yapıldı.14.30-21.30 saatlerinde serbest zaman verildi.22.00 yat saati ilan edildi.

29.01.2016 Hava durumu :En yüksek -5 derce en düşük -14 derece güneşli

08.00-10.00 da sınav sonuçları açıklandı ve kamp alanı toparlandı.10.00 a kadar dönüş hazırlıkları yapıldı.10.00 da Tdf araçlarıyla Trabzon ‘a gidildi. 16.30 da Kütahya’ya gitmek üzere otobüse binildi.

Kış Temel Eğitim Kampı

17.02.2015

Daha önceden belirtilmiş toplanma saati olan saat 08:45 de Gençlik Spor İl Müdürlüğü önünde toplanıldı. Otobüse gerekli teknik malzemeler önceden yüklenilmişti. Otobüs gelince çantalar yüklenip hareket edildi. Saat 11:45 de Kütahya Gediz mevkiine varıldı. Saat 13:00'a kadar yemek molası verildi. Sonra otobüsümüz Murat Dağına doğru yola çıkıldı. Yolda buzlanma olduğu için otobüsümüz daha yukarı çıkamadı. Bu neden ile sırt çantaları alınarak dağ evine kadar tek sıra halinde yürüyüş yapıldı. Eğitmenler tarafından teknik ve diğer malzemeler 4x4 araçlar ile dağ evine getirildi. Malzemeler yerleştirildikten sonra sırayla herkese malzeme teslim edildi. Sonra çadırlarımızı kuracağımız alana gittik. Eğitmenlerimiz çadır kurulumu hakkında bilgilendirme yaptıktan sonra bizde çadır alanını temizledik sonra çadırlarımızı kurduk. Akşam yemeğinden sonra teorik eğitimimiz başladı. Eğitim 22:30 da bitti bizleri yerlerimize yerleştirdikten sonra 23:00 kesin sessizlik.

18.02.2015

Sabah saat 06:30 da kalktık eşyalarımızı hazırlayıp kahvaltı yapmaya gittik.07:00 da kahvaltı başladı. Kahvaltımızı ettikten sonra eğitmenlerimiz bize tozluk yapmayı öğretti bizde yaptık ve pratik eğitim için 08:30 da dağ evinden çıktık. Tek sıra halinde yürüdük. Eğitmenlerimiz bizlere yürüyüş bilgileri yürüyüş teknikleri hakkında bilgiler verdiler sonra herkes sırasıyla uyguladı. Yürüyüş tekniklerinin hepsini uyguladıktan sonra tez iz yürüyerek dağ evine geri geldik.12:00 da öğle yemeğimizi yedik. Sıcak bir çay içtikten sonra tekrar pratik eğitime 13:30 da çıktık. Hava biraz soğuktu ve düşüş eğitimlerimiz bittikten sonra akşam saat 15:30 da eğitimlerimiz bittikten sonra akşam yemeğine kadar mola verildi. Akşam yemeğimizi yedikten sonra teorik eğitim verildi. Eğitmenlerimiz konuları soru cevaplı şekilde anlattılar.22:30 da teorik eğitim bittikten sonra 23:00 kesin sessizlik oldu.

19.02.2015

Sabah saat 06:30 da kalktık eşyalarımızı hazırlayıp kahvaltı için dağ evine tek sıra halinde gittik.07:00 da kahvaltı başladı. Sonra tozluklarımızı yapıp 08:30 da dağ evinden ayrıldık. Eğitmenlerimiz bizlere karda emniyet sistemlerinden kar babası hakkında bilgiler verdikten sonra grup ikiye bölünüp eğitmenler eşliğinde su damlası ve at nalı şeklinde emniyet sistemi yaptık. Toz kar olması sebebi ile sağlam olmadı. Eğitmenlerimizin üstüne basa basa söylediği gibi toz karda emniyet sistemi kurulmadı. Pratik eğitimleri verdikten sonra 12:00 da eve geri geldik. Biraz dinlendikten sonra öğle yemeğimizi yedik.13:30 da tekrar eğitime çıktık. Düşüş eğitimi verildi. Eğitmenlerimiz bütün düşüş çeşitlerini birkaç kere gösterdikten sonra gerekli tedbirler alınıp düşüşlerimizi yaptık. Eğitimimiz 17:00 da bitti dağ evine gittik. Akşam yemeği saatine kadar dinlendik. Akşam yemeğimizi yedikten sonra teorik eğitimlerimize geçtik. Eğitmenlerimiz konuları anlattılar. Ders bittikten sonra herkes tulumlarına gitti.

20.02.2015

Sabah saat 06:45 de dağ evine girdik.07:00 da kahvaltımız başladı. Tozluklarımızı yaptıktan sonra 08:30 da eğitime çıktık. Eğitmenlerimiz kar barınakları hakkında tekrar bilgi verdiler. Sonra kar mezarı ve kar mağarası yaptık. Karın toz kar olması sebebi ile kar mağarasını yığma kardan yaptık. Yığma kar bile çok sağlam oldu. Birçok kişiyi taşıdı. Toz kar olduğu için kar blokları çıkarmak için herkes uğraştı sonunda kar mezarını da yaptık. Öğle yemeğimizi yedikten sonra 13:30 da eğitime çıktık. Akşam 17:00 da eğitimler bitti. Akşam yemeğimizi yedikten sonra hemen teorik eğitimlere geçildi. Ertesi gün zirve tırmanışı olacağı için saat 9 da dersler bitirildi.09:00 da saatlerimizi kurarak tulumlarımızda uyuduk.

21.02.2015

Sabah saat 06:30 da kalkıp 08:00 a kadar kahvaltı ve gerekli hazırlıklar yapıldıktan sonra yürüyüş için dağ evinden tek sıra halinde yürüyüşe başladık. Sessizlik içinde ve eğitmenlerimiz eşliğinde yürüyüş başladı. Hava güzeldi güneşli parlak bir gündü. Yürüyüşte lider yorulunca değişimlerimiz oldu. Molalar verildi. Güzel bir yürüyüşün ardından kayak merkezine kadar varıldı. Orada hatıra fotoğraflarımızı çekindik. Sonra tekrar tek sıra halinde dağ evine doğru yola çıktık. Dağ evine geldik öğle yemeğimizi yedik. Akşam sınavlarımız olduğu için sınavlarımıza çalıştık. Akşam yemeğimizi yedikten sonra 19:30 da yazılı sınavımız başladı. Sınav 2 saat sürdü. Bittikten sonra hemen düğüm sınavı başladı. Eğitmenlerimiz tek tek herkesi sınava aldı. Sınavlar gece geç saatlere kadar sürdü. Sonra 02:30 de kesin sessizlik oldu ve herkes yorgun olduğundan hemen uyuduk.

22.02.2015

Sabah 06:30 da kalkıp 07:00 da kahvaltımızı ettikten sonra herkes hazırlandı. Çadırlarımızı söktükten sonra herkes malzemelerini toplayıp sırasıyla malzeme teslimi yapıldı. Sonra malzeme sayımı yapıldı. Malzemeler gerektiği şekilde basıldı. Sonrasında da öncelikle Belediye’nin bize tahsis etmiş olduğu evler temizlendikten sonra tesisinde temizliği de yapıldı. Sonra biz sırt çantalarımızı alıp aşağıya kadar 6 km kadar bir tek sıra ve eğitmenlerimizin eşliğinde bir yürüyüşün ardından aşağıya vardık. Eğitmenlerimiz arazi araçlarıyla malzemeleri aşağıya indirdiler. Malzemelerimizi yerleştirip otobüse bindik. Gediz'e vardık bir saat yemek molası verildi. Sonra otobüs hareket etti. Akşam otobüs malzemelerimizi bırakmak için kampüse geldi. Kampüste teknik malzemelerimizi kulüp odasına bıraktık. Otobüs bizi merkezde Çini garda bıraktık .Ve faaliyetimiz sona erdi.

Temel Kampçılık Eğitim Kampı

1.Gün (06.12.2014 Cumartesi)

Saat 10.00 da eğitime katılacak olan eğitmenler ve ekipleri Emre KURUOĞLU Tırmanma Duvarı önünde toplandı ardından rektörlükte topluluk odasında malzeme dağıtımı yapıldı. Kişilere gerekli malzemeler temin edildikten sonra hep birlikte göl evinin orda ki kamp alanına gidildi. 11.30 da çadırların kurulumuna başlanıldı. 12.00 a kadar sürdü ve ardından 13.30 a kadar yemek yenildi.13.30 da Tırmanma Duvarı’na gidilerek tırmanış eğitimi verildi. 17.00 a kadar süren eğitimin ardından rektörlük binasında bulunan topluluk odamızda teorik eğitim için toplanıldı. Padok üyelerinden Zekiye KAYA, Levent BİRCAN ve Sibel TİRYAKİ topluluk odamıza gelerek ilk yardım eğitimi verdiler. Teorik ilk yardım eğitiminden sonra kamp alanına dönüldü ve 22.30 a kadar akşam yemeği yenildi.23.00 kesin sessizlik sağlanarak çadırlara geçildi.

2.Gün(07.12.2014 Pazar)

07.00 da hazır bir şekilde yemek yenilen alanda sabah sporu için toplanıldı. Sporun ardından 09.00 a kadar kahvaltılar yapıldı. 09.30 a kadar çadırlar kamp alanından toplanıldı ve getirilen malzemeler rektörlüğe topluluk odasına getirildi. 11.00 a kadar malzemelerin temizliği ve teslimatı yapılarak kamp bitirildi. Kampın bitiminin ardından isteyen arkadaşlar topluluk odasında bulunan boulder duvarında tırmanarak etkinliğe devam ettiler.

ERCİYES DAĞI KIŞ TIRMANIŞI

12 ARALIK 2014 CUMA

Kütahyadan Eskişehir'e olan otobüsümüz 00.15te idi. Hatıra fotoğrafları çekildi. Saat 01.15te Eskişehir otogara varıldı. Ekibimizden Gökbay bize Eskişehir otogarda katıldı. 01.30 da Kayseri otobüsümüz hareket etti. Otobüsümüzün rahat hat olması faaliyet öncesi bize güzel bir motivasyon sağladı. 07.30 da Kayseri otogara varmıştık. Fazla beklemeden şehir içi servisle şehir merkezine doğru hareket ettik. Uyku sersemi kahvaltı için önümüze ilk çıkan yere girdik. Kayserililere 3 tl olan çorba için 5 tl ödeyip itiraz edemeyince Kayseri'de olduğumuzu hatırladık ve son hazırlıklarımızı yaptıktan sonra Develi Minibüsleriyle Erciyes'e doğru hareket ettik. Erciyes'e vardıktan sonra Jandarma Karakolu'na çıkacağımızı bildirip dağcılık defterini doldurmak için Erciyes Gençlik Spor İl Müdürlüğüne geçtik. Bu sırada sis çöküyordu. Dağda havanın daha kötü olduğunu gözlemledik ve geceyi burda geçirmeye karar verdik.

13 ARALIK 2014 CUMARTESİ

Sabah 8.30 da kalktık yemek yaptık sonra tırmanıs için hazırlıklara başladık. Kılık kıyafetlerimizi giydik. 11:30 da yola çıktık. 11:45 de telesiyeje bindik. 12.00 de telesiyejden inerek son kontrolleri yaparak tırmanısa basladık. Kamp yüküyle yapılan üç buçuk saatlik bir yürüyüş sonrasında saat 15:30 da çoban ini mevkine vardık.Kamp yerimizi belirledik.Rakım 2957 idi,1 buçuk metre derinliğinde kar duvarlarımızı ördük ve çadırlarımızı kurduk.Çadırımızı tamamen yerleştirdikten sonra 17.30 da yemek yapmaya başladık. 21:00 da yatışa geçtik.

14 ARALIK 2014 PAZAR

Saat 02.00 da kahvaltı için kalktık. Kahvaltıdan sonra yürüyüşte içeceğimiz kar suyunu erittik. Zirve çantalarımızı hazırladık. Saat 04.00 te zirve için ay ışığı eşliğinde tırmanışa başladık. Tırmanış boyunca ekibimizde hiç bir sorun yoktu herkesin keyfi yerindeydi. Saat 06.15te kahvaltı kayalıklarına varmıştık. Burada kramponlarımızı taktık . Gün ışığının hafif kızıllığıyla tırmanışa devam ettik. Havanın aydınlanmasıyla birlikte kar akıntıları iyice belirginleşmişti. Bu bize çığ riski olabilceğini gösteriyordu. Nesrin Topkapı rotası başında yaptığımız çığ testinin sonucunda çığ riskinin yüksek olduğu kanaatine vararak saat 7.30da 3400 metrede dönüş kararı aldık. Rotanın önünde fotograf çektirdik. 1 saat sonra kamp alanına vardık. Biraz dinledikten ve bir şeyler atıştırdıktan sonra çadırları topladık. Erciyesle tekrar görüşmek üzere vedalaşıp 2200 metrede bulunan gençlik spor il müdürlüğüne doğru yola çıktık. Dönünce jandarmaya haber verdik. Sonra Kayseri merkeze doğru hareket ettik. Kütahya'ya direk bilet bulamadığımız için Ankara aktarmalı biletlerimizi aldık. Buraya kadar gelmişken meşhur Kayseri mantısını yemeden geçmeyelim dedik. Mantılarımızı yedik ve Kayseri otogarına vardık. 18.00da Kayseri otogardan başlayan yolculuğumuz 04.30da Kütahya'da son buldu.

Akdeniz Üniversitesi Kaya Tırmanışı Şenliği

13.10.2014
          Gece saat 02.00 Antalya otobüsü ile yola çıkıldı. Sabah 07.45’te Antalya’ya varıldı. Saat 08.10’da servise binildi ve şehir içinde kahvaltı yapacağımız yere gidildi. Saat 09.15’te kahvaltı yapıldı. Saat 13.00’da Geyik Bayırında ki Josito Kamp alanına giriş yapıldı. Çadırlarımızı kurduk, yerleştik ve saat 15.00’da öğle yemeği yenildi. Yemeğin ardından rotaların bulunduğu yerlere yüründü. Rotalar hakkında bilgi edinildi. Ertesi güne hazırlık amaçlı uygun bir rota bulup ısınma tırmanışları yapıldı. Saat 18.00’da çadırların bulunduğu alana gidildi. Saat 19.30’da akşam yemeği yendi. Yemeğin ardından iki saat çadırlarda dinlenildi. Saat 22.00’da Petzl sponsorluğunda gerçekleşen festival kapsamında dağcıların zorlu rota tırmanış video gösterimi izlenildi. Ardından 23.00’da çadırlara geri dönüldü ve yatışa geçildi.

14.10.2014
          Sabah 09.00’da uyanıldı. Sabah sporu ve kahvaltının ardından saat 11.00’da malzeme ayarlanması yapıldı ve rotaların bulunduğu alana yüründü. Saat 18.30’a kadar farklı rotalarda sporcularımız sırayla tırmanışlarını gerçekleştirdi. Tırmanışımızın bitmesi üzerine malzemeler toplandı ve çadırlara geri dönüldü. Kişisel hazırlıkların artından saat 20.00’da akşam yemeği yendi. İki Saat dinlenmenin ardından yine saat 22.00’da Petzl grup üyelerinin hazırlamış olduğu video etkinliğe katıldık ve bir saatlik gösterimin artından çadırlara dönüldü.

15.10.2014
          Sabah 09.00’da uyanıldı. Kahvaltı yapıldı. Olympos kamp alanına geçileceği için çadırlar toplandı. Malzeme sayımı ve mıntıka temizliği yapıldı. Saat 11.30’da Akdeniz Üniversitesi’nin kamp alanına göndermiş olduğu otobüs ile Olympos kamp alanına gitmek üzere yola çıkıldı. 14.30’da Olympos’a varıldı. Alaturka Kamp alanında uygun yer bulundu ve 15.00’da kamp kuruldu. Bir saatlik yerleşmenin ardından öğle yemeği yendi. 16.30’da rotaların bulunduğu alanlara gidildi ve ertesi gün için rota bilgisi edinildi. Hava şartları uygun olmadığı için gün içerisinde tırmanış yapılmadı. Doğa yürüyüşü ve dinleme ile gün değerlendirildi. Saat 18.30 da akşam yemeği yendi. Yemeğin ardından yan alanda bulunan Kadir House Kamp Alanı’na geçildi. Başka ülke ve şehirlerden tanıştığımız dağcı arkadaşlar ile birlikte rotaların değerlendirilmesi ve tırmanış teknik-taktikleri hakkında bilgi alışverişi yapıldı. Saat 22.00’da kamp alanına dönüldü ve çadırlara geçildi.

16.10.2014

Sabah 08.00’da kalkıldı. Bir gün öncekinin aksine güneşli bir hava vardı ve 45 dakikalık koşu ve sabah egzersizleriyle bu hava değerlendirildi. Spor sonunda hazırlıklar yapıldı ve 09.30’da kahvaltıya geçildi. Saat 10.30’da tırmanış faaliyeti için dershane sektörüne geçildi. Bu sektörde farklı rotalarda tırmanış yapıldı. Öğlen yemeği için saat 13.00’da kamp alanına geri dönüldü. Bir saatlik yemek molasının ardından Başka bir bölgeye tırmanışa gidildi. Saat 18.45’e kadar Tırmanış devam etti ve ardından kamp alanına dönüldü. Saat 19.30’da akşam yemeği yendi. Saat 21.45’ta Petzl Rocktrıp adı altında düzenlenen etkinliğe katılmak üzere Kadir Kamp Alanı’na geçildi. Türkiye ve dünyanın dört bir yanından gelen tırmanışçılarla birlikte keyifli sohbet ve eğlencenin ardından saat 00.00’da kamp alanına dönüldü. Çadırlara geçildi.

17.10.2014

Sabah 09.00’da kalkıldı. Sabah sporunun ardından 10.30’da kahvaltı yapıldı. Orada tanıştığımız diğer dağcılarla farklı rotalara tırmanışa gidildi. Son gün olduğu için öğle yemeği molası verilmedi. Saat 17.00’a kadar tırmanış devam etti. Ardından kamp alanına dönüldü. Saat 17.30 da kamp alanına geçildi ve yemek yendi. Yemek sonrası çadırlar toplandı. Malzeme sayımı ve mıntıka temizliği yapıldı. Olympos dolmuşlarının kalktığı yere geçilerek son sefer olan 19.00 servisine binilerek otogar için yola çıkıldı. Bir saat sonra otogara varıldı. 22.30 Metro turizmin Kütahya otobüsüne binildi. Sabah 04.30’da Kütahya’ya gelinerek faaliyetimiz sonlandı.

ATATÜRKÜ ANMA BİRLİK VE BERABERLİK TIRMANIŞI

08.11.2014

Ekip üyelerimiz 09.45’de toplandı ve saat 10.00’da otobüs ile Gediz ilçesine doğru hareket edildi. 11.00’da Aizanoi Antik Kentine varıldı. Burada diğer illerden gelen ekiplerle birlikte saat 13:00’a kadar gezinti yapıldı ve ardından saat 14.00 ‘ da Gediz ilçesinde yemek molası verildi. Saat 15.00'da Gediz’den faaliyetin gerçekleşeceği Murat Dağı’na doğru hareket edildi.

Kamp alanı, Murat Dağı mesire alanı girişi seçildi ve 17.00’da çadırlar kuruldu. Saat 20.00 ‘ da kamp alanında akşam yemeği yenildi. Yemek sonrasında faaliyete katılan diğer topluluklarla sohbet edildi. Tanışmadan sonra ekipler çadırlarına geçti ve 23.00’da kesin sessizlik başladı.