Emler, Karasay ve Eznevit

Üç kişi gerçekleştirmeyi planladığımız faaliyetimiz 3 Temmuz 2017 pazartesi günü Kütahya otogardan Eskişehir otogara hareketimizle başladı. Saat 21.30 da Eskişehir’den Niğde aracına bindik. Sabaha karşı 05.30 sıralarında Niğde otogardaydık. Otobüsten iner inmez bizi Çamardı mevkiine ulaştıracak dolmuşların kalktığı yere gitmek üzere servise bindik. Çamardı’ya giden ilk araç 07.00 da hareket etti. Köye ulaştığımızda bizi kamp alanı için yürüyüşe başlayacağımız yere kadar traktörle götürecek olan Mehmet Şenol abimiz bizi evinde misafir etti ve bize çay ikram etti. Mehmet abimizin çayını da içtikten sonra 09.30 da Sokullupınar kamp alanına doğru yola koyulduk. 10.00 da Karayalak vadisine ulaşmıştık burada Mehmet Abi ile vedalaşıp biraz dinlendikten sonra kamp alanımıza kadar beş saat süreceğini tahmin ettiğimiz yürüyüşümüze başladık.11.15 sularında Karayalak vadisinin bitiminde kapı olarak adlandırılan bölgeye varmıştık. Kapıda da bir süre mola verdikten sonra tekrar yürüyüşe başladık. Yol boyunca uzanan patika sayesinde kaybolmadan saat 15.34 de kamp alanımıza varmıştık. Karasay geçidinin başlangıcında, 3200 metre yükseklikteki kamp alanına geldiğimizde yüksekliğin etkisiyle ellerimiz ve ayaklarımız şişmişti ve kendimizi yorgun hissediyorduk. Kamp alanımızın yaklaşık 300 metre ilerisinde Çelikbuyduran pınarı adında su kaynağı mevcuttu. Çadırlarımızı kurup yarın yapacağımız zirvelerin heyecanıyla dinlenmeye başladık. Yarın uzun bir yürüyüş bizi beklediği için erkenden uyuduk.

Gece saat 03.00 da uyanıp kahvaltımızı ettik, zirve çantalarımızı hazırladık ve saat 04.10 da  Emler zirve için yürüyüşümüze başladık. 06.40 da Emler zirveye ulaştık. Muhteşem bir manzara eşliğinde biraz dinlenip fotoğraf çekindikten sonra zirve defterini doldurup 07.15 de iniş için yürüyüşe başladık. 08.20 de kamp alanına inmiştik. Tekrar gücümüzü toplayıp dinlenmek ve yemek yemek için kamp alanımızda biraz mola verdik. 10.30 da Karasay zirve için harekete geçtik. 12.00  da zirveye ulaştık.zirveye ulaştığımızda hava koyu renkli bulutlarla kaplıydı. Daha önceden yaptığımız ava durumu araştırmalarına göre öğle saatlerinde yağmur bekleniyordu. Bulutlar bizi şaşırtmadı. Bir sonraki zirve planımız Eznevit zirve bize çok yakın olmasına rağmen yağmur olasılığı inişimizi zorlaştıracağından dönüş kararı aldık. 13.10 da kamp lanına dönmüştük. 14.25 e kadar kamp alanımızı toplayıp iniş için yola çıktık. Kapı bölgesine varışımız 15.44 ü bulmuştu. 16.00 da traktöre bineceğimiz bölgeye ulaştık. Traktörle şehir merkezine ulaştığımızda hepimiz yorgun ama mutluyduk.