Erciyes Dagi

Erciyes Dağı (Şeytan Rotası) Zirve Tırmanışı

28.03.2019 tarihinde yola çıkıldı.  Aynı gün Erciyes üniversitesi dağcılık topluluğundaki kişiler bize gerekli rota bilgilerini verdiler. Sırttaki rotadan çıkabileceğinden bahsettiler 19:00 da Erciyes dağında kendi ekiplerinden arkadaşları olduğunu havanın saatte 70km rüzgar olduğunu çığ testleri ve rota güncellemeleri yaptıklarından bahsedildi onlarla gün boyu iletişim halin delerdi. Erciyes üniversitesi topluluğu hava iyi olursa şeytan rotasından çıkmak istediklerini söylendi.

Spor salonunda propan ocakta çorba ve makarna pişirip yedik. Sonraki sabah kahvaltı yapıldıktan sonra teknik kıyafetlerimizi ve 4/4 botlarımızı spor salonunda giydik.Üniversite otobüsleriyle yola koyulduk ve dağ kayak merkezine geldik (3209 metre). İki telesiyej ile yaklaşık 3900 irtifaya ulaştık. Kamp alanına geçildi yemek yenildi ve 14:00 da DPÜDAK olarak uyuduk. herkes gece 2:30 da kalkıp 3 e kadar hazır olma planı yapıyordu biz 01:30 da kalkıp kahvaltı yaptık ve 3 gibi hazır olduk. Hepimiz kahvaltımızı sağlam yapmamıza rağmen fazlasıyla acıktık beslenme konusuna biraz daha dikkat edilmeli. Her topluluk yanına bir mat ve bir tulumu önlem olarak yanına aldı. Zirve çantasına kemer, krampon, biraz abur cubur ve su aldık. Her kişi yanına 1 yada bir 1,5 litre su almalı çünkü normalden fazla su ihtiyacı doğuyor. Mümkün olduğu kadar kaliteli termos kullanın yoksa zirveye gelmeden suyunuz buz gibi olur, aynı zamanda suyunuzu çantanızın yan gözlerinden birine koymayın su çantanın içerisinde olsun yoksa daha çabuk soğuyor. Ben termosumun kapağı kamp alanında bozulduğu için mecbur yan gözüne koydum bu da sorun yarattı. Zirve için 75 kişi saat 03:00 da yola çıktık. Hava fazlasıyla soğuktu, liderin arkasındaki grup biz olduğumuzdan çok duraksamadan kahvaltı kayalıklarına vardık. Kahvaltı kayalıklarında 5 dakika mola verildi ve dönmek isteyenlerin burada dönmesi gerektiği söylendi kahvaltı kayalıklarında bir şeyler atıştırdık hava yavaş yavaş aydınlanmaya başlamıştı. 35 kişi kahvaltı kayalıklarında kamp alanına geri döndü. 45 kişi zirveye doğru şeytan rotasını kullanarak yola koyulduk. Fakat bu sefer gurubun en arkasında kaldık çünkü sırttaki rotadan çıkacağımızı zannediyorduk bu yüzden grubun en sonunda kaldık.   Grubun sonunda olduğumuzdan sürekli bekliyorduk, çoğu zaman olduğumuz yerde hareket ettik ısınmak için. -8 derece sıcaklık vardı hissedilir sıcaklık -22 ye kadar düşmüştü ve bazen rüzgar esiyordu. 09:15 gibi zirve yaptık 09:20 gibi dönüş için yola koyulduk. 11:00 da kamp alanına varıldı yemek yemek isteyenler yemeklerini yedi. Dönüş için 01:00 e kadar çadırlar toplandı ve kamp alanından yola çıkıldı telesiyeje kadar yürüdük. Telesiyejle kayak merkezinin girişine geldik. Spor salonuna vardık durum değerlendirilmesi yapıldı. 18:00 gibi üniversiteden ayrılıp Ksütahya'ya doğru yola çıktık.