İleri Kaya Eğitimi

Üniversitemiz Sağlık kültür ve Spor Bakanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren Dağcılık Topluluğu Niğde\Aladağlar da 10-15 Eylül 2018 tarihleri arasında düzenlenen İleri Kaya Eğitimi için 8 kursiyer ve 3 eğitmen ile 10 Eylül akşamı yola çıkıldı.  Sabah erken saatlerde Niğde otogarına varıldı. Servis ile merkeze gidilip, Çamardı minibüsleri ile traktörcü Mehmet ŞENOL’un evine varıldı. Eşyalar traktöre taşınınca Karayalak kamp alanına doğru koyulduk. Kamp alanına varılınca çadırlar kuruldu, birkaç teorik eğitim anlatıldı. Yemekler yenildikten sonra keşif için yola koyulduk. Ertesi gün zirve için Emlere gidilecekti. Emler rotasında bulunan kapı mevkiine kadar gidilip geri dönüldü. Ardından yemekler yenilip uyku için çadırlara girildi. Gece 04.00’da zirve için yola çıkıldı. 4-4 buçuk saatlik yürüyüşten sonra ekipteki bir arkadaşın rahatsızlanmasından dolayı bir eğitmen ile geri dönüldü. Kalan ekip zirve için devam etti. Zirveye yarım saat-40 dk kala ekipteki başka bir arkadaşın daha rahatsızlanmasından dolayı ekip dönme kararı aldı. Kamp alanına varıldıktan sonra yemekler yenildi. Çadırlar toplandı. Mehmet abinin gelmesiyle Mümtaz Çankaya Dağ evine inildi. O gün oturup zirve hakkında sohbet edildi. Ekibin dinlenme günü idi. Ertesi günü sabah kalkıp kahvaltı yapıldıktan sonra Cımbar Boğazına doğru yola koyulduk. Gün boyu şiddetli rüzgar vardı. Bütün ekip geleneksel tırmanışını gerçekleştirince öğle yemeği için çadır alanına gidildi. Çadır alanına varıldığında şiddetli rüzgardan dolayı birkaç çadırın zarar gördüğü anlaşıldı. Zarar gören çadırları onarmaya çalıştık ancak başarılı olamadık. Gün boyunca rüzgarın devam edeceği ve ertesi günü de şiddetli rüzgar olacağından Kütahya’ya 1 gün erken dönüş kararı alındı. Çadırlarda yemekler yenildikten sonra çadırlar toplanılıp Niğde’ye inmek için otobüsü bekledik. Niğde otogarına varılıp Kütahya için yola koyulduk. Sabah 07.00’da Kütahya otogarına varıp, evlere dağıldık.