Hasan Dağı Zirve TIrmanışı

Hasan Dağı Zirve Tırmanışı

Güzel bir yolculuğun ardından 8.40 da Aksaray otogarına vardık. Bütün herkes bir hayli acıkmıştı.  Güzel bir kahvaltı ardından su, ekmek vs ihtiyaçlarımızı giderip 11.00 da Helvadere köyüne hareket ettik. Faaliyete çıkmadan konuştuğumuz Zeynel Abi bizi Mahmut Abinin kahvesinde karşıladı ve çay ikram etti. Oradaki insanlarla muhabbet ettik sobada demlenmiş çaylarımızı yudumlarken. Dinlendikten sonra 12.45 de Helvadere köyünden kamp alanına hareket ettik. 1 saatlik bir yolculuğun ardından yolların kapalı olması nedeniyle traktör daha fazla çıkamadı. Kalan yolu yürüyerek devam etmek zorunda kaldık.  2 saatlik bir yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Etraf oldukça sisliydi. Hava anlık değişiyordu. Kamp alanına vardıktan sonra çadır kuracağımız alan temizlendik. Oldukça kar olduğu için temizlemek biraz zaman aldı. Çadırlar kurulduktan sonra yemek yedik. Rota hakkında konuşmalar yaptık. Ertesi gün yeni bir zirve yapamayacak olmanın heyecanıyla 7.30 da kesin sessizliği ilan edip uyduk.

Saat 01.00 da Güzel bir kahvaltı yapıldıktan  sonra hazırlanıp dışarı çıktığımızda hava bir hayli sisliydi. Ve hava şartlarından dolayı ekibimizi riske atmamak açısında zirve denemesi yapmadık. Çadırlarımızda sohbet ederken diğer grupların zirveye çıktıklarını gördük fakat bir süre sonra hava şartlarından dolayı onlarda geri döndü.  Sabahı beklerken herkes istirahat etti. 12.30 da çadırları toplanılmaya başladık Ve 13.00 da Zeynel Abinin traktörle bıraktığı yere kadar yürüdük. 1 buçuk saatlik yürüyüşün ardından Zeynel Abi traktörle aldı ve maceramızın başladığı yere Helvadere köyüne vardık.Ardından bir minibüs ile merkeze geldik Ve 20.00 otobüsü ile Kütahya’ya hareket eden otobüsteydik.