Afyon Sultan Dağı Gelincikana Zirve

22 Kasım Salı günü sabah 06.00’da ekibimizle Kütahya otogarda buluştuk. İlk bireysel faaliyetimizi gerçekleştirecek olmanın verdiği heyecan ve mutlulukla keyifli bir yolculuğun ardından 08.30 da Afyon otogara vardık. Afyon otogarda tüm sıcaklık ve samimiyetleriyle bizi karşılayan. Kocatepe Üniversitesi Dağcılık Topluluğu sporcuları ile kahvaltımızı ettikten sonra  09.40’da Deresenek Köyüne doğru araçla yola çıktık. Köye ulaştıktan sonra köy muhtarı ile kahvede sohbet ettik. Köy muhtarı bizden önce o bölgede faaliyet yapan arkadaşlarımızı tanıdığı için bize karşıda oldukça sıcakkanlı ve samimiydi. 12.00 da kamp alanına vardık. Vardığımızda saçlarımız ve üzerimiz bembeyaz toz olmuştu epey toz yuttuk. Silkelendikten sonra çadırlarımızı kurup yakında bulunan çeşmeyi keşfe gittik. Çeşme patika yoldan yaklaşık 5 dakika sürüyor. Hava kararmadan karnımızı doyurduk. Sabah 02.30 da kalkılacağı ve 04.00 da faaliyete başlayacağımız kararlaştırıldı. Saat: 23.00 Kesin sessizlik başladı.

23 Kasım Çarşamba günü 02.30’da uykumuzu almış bir şekilde uyandık. Kahvaltı yaptık 04.00’da zirve için yola çıktık. İlk molamızı 04.30’da verdik. 05.00’da Büyük Yayla çoban  inine hiç bir sıkıntı yaşamadan vardık. Buradaki molada yıldızları ve gökyüzünü en iyi şekilde görebiliyorduk. Yıldızların kaydığını çok net görebildik bir ışık görüldü ki ay düştü denebilir. Saat 05.50 olduğunda büyük sırta vardık en çok rüzgar alan bölgelerden birisi olmasına rağmen hava da şansımıza hiç rüzgar yoktu. Güneş hala doğmadı. 07.00’da güneş yeni doğmaya başladı. Ufuk kızıllığının eşsiz manzarasını izledik. 08.25’te  Gelincikana Zirve’ye ulaştık. 2675m.irtifada sis bulutunun üzerindeydik. Görülmeye değer bu  manzaranın tadını çıkardık. Tadına doyamadık ama dönmek zorunda olduğumuzun farkındaydık. 11.45’te Büyük Yayla çoban inine vardık. Artık ayaklarımız ağrısını belli etmeye başlamıştı. Kısa bir moladan sonra yürümeye devam ettik. 14.00’da kamp alanınımızı toparlayıp, temziledikten sonra oradan ayrıldık. Dönüş için Deresenek Köyüne kadar araç kullanmadık. 16.25’te Deresenek Köyüne ulaştık. Kamp alanımızdan burası yürüyerek yaklaşık 2 saat 25 dakika sürdü. Köy kahvesinde muhtarla muhabbet vedalaştık.. Yorgunluğumuzun en belirgin haldeydi. 17.53’te servise yorgun ve üşümüş halde bindik. 19.00’da Afyonkarahisar otogara vardık. 21.15’te Kütahya otogara geldik. Faaliyetimiz son buldu.