Afyon Kampi

Afyon Kentsel Arama Kurtarma Eğitim Kampı

08.02.2020 CUMARTESİ

Afyon kampını icra edebilmek için saat 08.30’da yola çıktık. Normalde bir buçuk saat süren yolculuğumuz olumsuz hava şartları nedeniyle kırk beş rötarlı gerçekleşti. Saat 11.00’da Afyonkarahisar İl Afet Acil Durum Birlik Müdürlüğü’ne ulaştık. Her sene olduğu gibi bu sene Afyon AFAD personelinin güler yüzüyle karşılandık. Kampın ilk günü olması sebebiyle bize verilen alanları temizleyip malzemelerimizi yerleştirdik ve çadırlarımızı kurduk. Daha sonra hazırlamış olduğumuz ekmek aralarıyla öğle yemeğimizi yedik. Öğle yemeğinin ardından son kalan malzemelerimizi de yerleştirdik. Ve kampın ilk eğitimini almak üzere konferans salonuna geçtik. AFAD personeli Jeofizik Yüksek Mühendisi Dilek Nuriye Şenol tarafından TAMP(Türkiye Afet Müdahale Planı) hakkında ayrıntılı bir eğitim verildi. Eğitimden sonra kırk beş dakika kadar akşam sporumuzu yaptık ve ardından ekip ruhunun kavranması adına hep beraber La Mordidita eşliğinde dans ettik. Daha sonra saat 19.00’da akşam yemeği yedik. Yemekten sonra çay eşliğinde sohbet ettik ve sosyal faaliyet olarak “Savaş Vadisi” filmini izledik. Filmin ardından yatış için hazırlıklarımızı yaptık ve saat 00.45’te kesin sessizlik verildi. Kesin sessizlik verildikten yaklaşık bir saat sonra gece tatbikat için sirenler çalındı. 20 dakikalık bir çanta kontrolünün ardından çadırlarımıza geçtik. Sabaha karşı ikinci bir sirenle çadırlarımızdan fırladık. Hazırlanıp ADKM’ne ulaştığımızda iki kişinin kaybolduğu bilgisi verildi. Gerekli hazırlıklarımızı yaptıktan sonra kayıp vatandaşlarımızı aramak üzere verilen koordinatlara doğru yola çıktık. Ekibimizle bölgede yaptığımız ilk aramada kaybolan vatandaşlarımızdan birine ulaştık ve gerekli ilk yardım müdahalelerini yaptıktan sonra sedye ile tahliyesini sağladık. Ardından ikinci yaralıyı aramaya koyulduk ve bir süre sonra ona da ulaştık. İkinci yaralıya gerekli müdahaleleri yaptık ve tahliye ettik. Daha sonra malzemelerimizi kontrol ettik ve ADKM’ne dönüş yaptık. Tatbikatın kısa bir kritiğini yaptıktan sonra kısa bir ara verdik. Yaptığımız sabah sporunun ardından kahvaltı için yemekhaneye geçtik.

09.02.2020 PAZAR

Yaptığımız sabah kahvaltısının ardından eğitim hazırlıklarımızı tamamlayıp konferans salonuna geçtik. Afyonkarahisar AFAD Birlik Müdürlüğü’nde görevli eğitmenlerden Ahmet abi ve Uğur  abi ekibimize Temel Afet Bilinci, Arama Kurtarma Ekiplerinin Yapısı ve Olay Yeri Yönetimi ile ilgili ayrıntılı bilgi verdiler. Öğleye kadar süren eğitimlerden sonra öğle yemeğine geçtik. Öğle yemeğinden sonra Kişisel Donanım ve Genel Güvenlik hakkında Afyonkarahisar AFAD personelinden ayrıntılı bir eğitim aldık. Daha sonra harita-pusula konusunda eksiklerimizi tamamlamak için hocalarımızdan Yön Bilgisi eğitimi aldık. Yön Bilgisi eğitiminin ardından saat 17.25’te akşam sporu için ön bahçede toplandık. Yaklaşık yarım saat süren akşam sporunun ardından ekip ruhunun kavranması ve ekip içi uyumun sağlanması için dans ettik. 18.30’da akşam yemeği için son hazırlıklarımızı tamamladık ve 19.00’da akşam yemeğine geçtik. Akşam yemeğinden sonra ekip olarak Afyon’un soğuğunda içimizi