Afyon Kampi

Afyon Kentsel Eğitim Kampı

1.Gün – 27.04.2019

Günün ilk saatlerinde gelen araca kişisel eşyalarımızı ve kullanacağımız diğer malzemeleri yükleyip yola çıktık. Yaklaşık bir buçuk saatlik bir yolculuğun ardından Afyonkarahisar Afet Acil Durum Birlik Müdürlüğü’ne ulaştık. Malzemelerimizi araçtan indirdik. Saat 11.30-12.00 saatleri arasında öğle yemeğimizi yedik. Daha sonra bize tahsis edilen alanların temizliğini yapıp araçtan indirdiğimiz malzemeleri yerleştirdik. O sırada müdürlükte eğitim alan Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesinden bir grup öğrenci ile tanışma fırsatı bulduk. Onlarla birlikte bize verilen çadır alanına çadırlarımızı kurduk. Daha sonra akşam yemeğine kadar verilen serbest zamanda muhabbet ettik. Akşam yemeğinin ardından ilk gün olması sebebiyle tekrar serbest zaman verildi. Daha sonra “İtirazım Var” programına geçtik. Programın hemen ardından çalan siren ile güzel bir gece tatbikatı yaptık ardından yatışa geçtik.

2.Gün – 28.04.2019

Saat 07.30’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 08.15’te kahvaltıya geçtik. Saat 09.50’de Temel Afet Bilinci eğitimi ile eğitimlere başladık. Bu eğitimin ardından Arama Kurtarma Ekiplerinin Yapısı ve Olay Yeri Yönetimi eğitimlerine girdik. Daha sonra öğle yemeği yedik. Öğle yemeğinin ardından Kişisel Donanım ve Genel Güvenlik, Yön Bilgisi eğitimlerini aldık. Saat 17.25’te akşam sporu yaptık ve akşam yemeği yedik. Yemekten sonra ekip olarak çaylarımızı içtik. Saat 21.00’da ekibin birbirini daha iyi tanıması için sosyal faaliyet yaptık. 00.00’da kesin sessizlik verildi.

3.Gün – 29.04.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. 08.30’da Temel İlk Yardım eğitimi için eğitim odasına geçtik. 12.30’da öğle yemeği için ara verildi. Yemeğin ardından Temel İlk Yardım eğitimlerine devam edildi. Saat 17.25’te akşam sporu yapıldı ve ardından akşam yemeğine geçildi. Yemekten sonra ekip olarak çay içildi ve serbest zaman verildi. Saat 21.00’da TRAC eğitimi verildi. Eğitimin ardından yatış hazırlıkları yapıldı ve 00.00’da kesin sessizlik verildi.

4.Gün – 30.04.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. 08.30’da Temel İlk Yardım eğitimi için eğitim odasına geçtik. 12.30’da öğle yemeği için ara verildi. Yemeğin ardından Temel İlk Yardım eğitimlerine saat 14.00’a kadar devam edildi. 14.00’da gelen sağlık personeli tarafından İlk Yardım sertifikası almak için sınav yapıldı.Saat 18.00’da akşam yemeğine geçildi. Yemeğin ardından Aydınlatma Sistemleri, Aydınlatma Malzemeleri Kullanımı eğitimleri için enkaz alanına geçildi. 23.40’a kadar süren eğitimin ardından binaya geri intikal ettik ve yatış hazırlıklarına başladık. Saat 00.15’te kesin sessizlik verildi.

5.Gün – 01.05.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. 08.30’da Arama Nedir?Arama Teknikleri ve Arama Malzemelerinin Kullanımı Eğitimleri için enkaz alanına intikal ettik. Bu eğitimlerin ardından saat 12.30’da öğle yemeği için binaya döndük. Daha sonra Kurtarma Malzemeleri ve Kullanımı eğitimi için tekrar enkaz alanına gittik. Saat 17.25’te akşam sporu yapıldı ve ardından akşam yemeğine geçildi. Yemekten sonra ekip olarak çay içildi ve serbest zaman verildi. Saat 21.00’da Liderlik ve Ekip Yönetimi eğitimi için eğitim odasına geçtik. Eğitimin ardından “İtirazım Var” programı yapıldı ve saat 00.00’da kesin sessizlik verildi.

6.Gün – 02.05.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. 08.30’da Kurtarma Malzemeleri ve Kullanımı eğitimi için enkaz alanına intikal ettik. 12.30’da öğle yemeği için binaya döndük. Daha sonra Kurtarma Malzemeleri ve Kullanımı eğitiminin devamı için tekrar enkaz alanına gittik. Saat 17.25’te akşam sporu yapıldı ve ardından akşam yemeğine geçildi. Yemekten sonra ekip olarak çay içildi ve serbest zaman verildi. Ekibin birbirini daha iyi tanıması için kısa bir sosyal faaliyet yapıldı. 22.30’da “İtirazım Var” programı yapıldı ve saat 00.00’da kesin sessizlik verildi.

7.Gün – 03.05.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. Kahvaltının ardından 09.50’de Sahaya Giriş Prosedürleri eğitimi için eğitim odasına geçtik. Bu eğitimden sonra Sektörleme, Koordinat ve Hazmat Kontrolü eğitimlerine girdik. Saat 12.30’da öğle yemeği için ara verdik. Yemeğin ardından Emniyet, Kaba Arama, Tam-Detaylı Arama ve Kurtarma, Kazazedenin Çıkarılması eğitimleri için enkaz alanına intikal ettik. Eğitimlerin ardından 17.30’da akşam yemeği için ara verildi. Saat 19.00’da Gece Tatbikatı için enkaz alanına geri intikal ettik. 00.00’a kadar süren tatbikatının ardından 00.15’te kesin sessizlik verildi.

8.Gün – 04.05.2019

Saat 07.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 07.40’ta kahvaltıya geçtik. 08.30’da Kentsel Arama Kurtarma Saha Uygulamaları için hazırlıklarımızı yaptık ve enkaz alanına intikal ettik. Akşama kadar süren uygulamalarda iki ekip şeklinde çalıştık. Saat 16.30’da akşam sporu yapıldı ve ardından akşam yemeğine geçildi. Yemekten sonra ekip olarak çay içildi ve serbest zaman verildi.19.45’te sosyal faaliyet olarak “Anılarda AKUK” programı yapıldı. sosyal faaliyetin ardından kampın kritiği yapıldı. Saat 00.15’te kesin sessizlik verildi.

9.Gün – 05.05.2019

Saat 08.00’da kalktık. Sabah sporu ve dansın ardından saat 08.40’ta kahvaltıya geçtik. Kahvaltının ardından çadırlarımızı topladık ve kullandığımız alanların temizliğini yaptık. Daha sonra kapanış programı için konferans salonuna geçtik. Kampa katılım ve ilk yardım sertifikalarımızı aldık. Bizi almak için gelen araca malzemelerimizi yükledikten sonra Afyonkarahisar Afet Acil Durum Birlik Müdürlüğü’nde görevli personel ile vedalaştık ve Kütahya’ya dönüş için yola çıktık. Yol üzerinde 9 günün yorgunluğunu atmak üzere hamama gittik. Saat 18.00’da Kütahya’ya ulaştık. Araçtaki malzemelerimizi indirip binaya yerleştirdikten sonra faaliyetimizi tamamladık.