112 Acil Çağrı Merkezi

112 Acil Çağrı Merkezi Ziyareti

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren Kardeş Ülkeler Topluluğu olarak 17 Ekim 2018 tarihinde 112 Acil Çağrı Merkezine gezimizi gerçekleştirdik.

Türkiye’nin 32 ilinde faaliyet gösteren 112 ACM Kütahya’da da 3. senedir çalışmalarını yürütmektedir. Avrupa Birliği Standartlarına uyumlu olarak kurulan sistem 7 kuruma (Polis, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, AFAD, Orman ve Sahil Güvenlik) ait Acil Çağrıları bir merkezde toplamaktadır. Günümüzün en iyi teknolojisiyle donatılmış olan Kütahya 112 ACM çağrılara ortalama 2sn. cevap verip 2dk. İçinde de durum ilgili kurum/kurumlara iletilmektedir. 112 ACM, Almanca, İngilizce, Arapça, Rusça ve diğer dillerde de hizmet vermektedir. Çağrı yapıldığı zaman GPS aracılığı ile anında arayan kişinin lokasyon’unu tespit edebilmekteler ve olayın durumuna göre aynı anda birden fazla kurumu harekete geçirebilmekteler. Örneğin: bir yangında hem İtfaiyenin hem de Sağlık ekiplerinin çağrılması gerekebilmektedir. Bunları ayrı ayrı aramak yerine tek numarayı arayarak ilgili ekipleri çağırmak mümkündür. Sistemin bu şekilde çalışması zaman tasarrufu ve ekiplere daha hızlı erişilmesi sağlanmaktadır.

Gezimizde Acil Çağrıların nasıl alınıp nasıl yönlendirildiğini, kriz olaylarında işlerin nasıl ve nereden yürütüldüğünü öğrendik. Burada bu gibi ve başka bilgilerde edinerek Çağrı Merkez binasını gezdik. Bizi misafirliğe kabul eden başta Kütahya 112 ACM Müdürü Tamer YİĞİT Bey olmak üzere 112ACM ailesine teşekkürlerimizi sunuyoruz. Kendilerine işlerinde sabır, başarı ve kolaylıklar diliyoruz ayrıca katkılarından dolayı KDPÜ SKS’ye teşekkür ederiz. Biz inandık ’ki Acil durumlarda aranması gereken tek numara 112.

Son Güncelleme Tarihi: 19 Kasım 2018, Pazartesi