112 Acil Çağrı Merkezi

112 Acil ÇaÄŸrı Merkezi Ziyareti

Üniversitemiz SaÄŸlık Kültür ve Spor Daire BaÅŸkanlığına baÄŸlı olarak faaliyet gösteren KardeÅŸ Ülkeler TopluluÄŸu olarak 17 Ekim 2018 tarihinde 112 Acil ÇaÄŸrı Merkezine gezimizi gerçekleÅŸtirdik.

Türkiye’nin 32 ilinde faaliyet gösteren 112 ACM Kütahya’da da 3. senedir çalışmalarını yürütmektedir. Avrupa BirliÄŸi Standartlarına uyumlu olarak kurulan sistem 7 kuruma (Polis, Jandarma, SaÄŸlık, Ä°tfaiye, AFAD, Orman ve Sahil Güvenlik) ait Acil ÇaÄŸrıları bir merkezde toplamaktadır. Günümüzün en iyi teknolojisiyle donatılmış olan Kütahya 112 ACM çaÄŸrılara ortalama 2sn. cevap verip 2dk. Ä°çinde de durum ilgili kurum/kurumlara iletilmektedir. 112 ACM, Almanca, Ä°ngilizce, Arapça, Rusça ve diÄŸer dillerde de hizmet vermektedir. ÇaÄŸrı yapıldığı zaman GPS aracılığı ile anında arayan kiÅŸinin lokasyon’unu tespit edebilmekteler ve olayın durumuna göre aynı anda birden fazla kurumu harekete geçirebilmekteler. ÖrneÄŸin: bir yangında hem Ä°tfaiyenin hem de SaÄŸlık ekiplerinin çaÄŸrılması gerekebilmektedir. Bunları ayrı ayrı aramak yerine tek numarayı arayarak ilgili ekipleri çağırmak mümkündür. Sistemin bu ÅŸekilde çalışması zaman tasarrufu ve ekiplere daha hızlı eriÅŸilmesi saÄŸlanmaktadır.

Gezimizde Acil ÇaÄŸrıların nasıl alınıp nasıl yönlendirildiÄŸini, kriz olaylarında iÅŸlerin nasıl ve nereden yürütüldüÄŸünü öÄŸrendik. Burada bu gibi ve baÅŸka bilgilerde edinerek ÇaÄŸrı Merkez binasını gezdik. Bizi misafirliÄŸe kabul eden baÅŸta Kütahya 112 ACM Müdürü Tamer YİĞİT Bey olmak üzere 112ACM ailesine teÅŸekkürlerimizi sunuyoruz. Kendilerine iÅŸlerinde sabır, baÅŸarı ve kolaylıklar diliyoruz ayrıca katkılarından dolayı KDPÜ SKS’ye teÅŸekkür ederiz. Biz inandık ’ki Acil durumlarda aranması gereken tek numara 112.

Son Güncelleme Tarihi: 19 Kasım 2018, Pazartesi