İzmir ve Paraşütle Atlama

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren Havacılık Topluluğu olarak 16 Şubat 2018 Cuma günü İzmir gezisi düzenlendik. Saat 8:00 de İzmir'e vardık. İlk olarak en güzel İzmir manzarasının seyredildiği yerlerden biri olan Pagos dağı eteklerinde MÖ. 334 yılında Anadolu’yu Pers egemenliğinden kurtaran Makedonya Kralı Büyük İskender'in isteği üzerine yapılmış olan Kadifekale'ye gittik. Orada İzmir'in meşhur boyozu ile kahvaltımızı yaptık.

Saat 9:00 da Kurtuluş Savaşı sırasında şehit düşen, uçak eğitim uçuşlarında ve tatbikatlarda hayatını yitiren ve çeşitli zamanlarda görev esnasında şehit olan askerlerimizin anısına 1939 yılında Konak'da bulunan Kadifekale Hava Şehitliği'nde 414 Şehidimizi ziyaret ettik.

Saat 10:00 da İzmir'in kuşkusuz en ünlü, en anlamlı ve en güzel heykeli olan Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk heykeli (27 Temmuz 1932) önünde, Türk Hava Kurumunun kuruluş yıldönümü sebebiyle çelenk koyma törenine katıldık. Türk Hava Kurumu, Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak havacılığın askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak, bütün bunlar için gerekli araç ve gereçleri hazırlamak, personeli yetiştirmek ve “Uçan Bir Türk Gençliği” yaratmayı amaçlamıştır.

Saat 11:00 de fuar alanına geçtik. 1. ve 2. Dünya Savaşı yıllarında Rus askerlerinin eğitimi amacıyla kullanılan Paraşüt Kulesi'ni Behçet Uz, Rusya'daki Kültür park incelemeleri sırasında görünce Türk Hava Kurumu'ndan İzmir'e de yapılmasını talep ediyor. Bunun üzerine Türk Hava Kurumu Rusya'ya bir heyet gönderdikten sonra, İzmir ve Ankara'ya kulelerden iki tane inşaa edilmesine karar veriyor, 1935'te yapımına başlanan kuleler 1937'de tamamlanıyor. Gençleri ve havacılığa ilgisi olan ruhları genç, adrenali seven insanları bir araya getiren paraşüt kulesinden bizlerde atlayışımızı gerçekleştirdik. Türk Hava Kurumu bünyesinde faaliyet gösteren bu kule, Atatürk'ün "İstikbal Göklerdedir." mottosu temel alınarak, gençleri havacılığa özendirmek amacıyla yapılmıştır. Türk Hava Kurumu İzmir Şubesi Başkanı Sn. Hasan ÇİNGİL'e, Şube saymanı Burak Mehmet KÜÇÜKOĞLU'na ve genç kanatlar ekibine bu özel ve anlamlı günde bizleri ağırladıkları için teşekkür ederiz.

Saat 13:00 de serbest zaman da Alsancak, Kordon, Bostanlı, Saat Kulesi, Yalı Mosquee, İzmir'in çeşitli meydanları, güzel ve özel tarihi yerler küçük gruplar halinde gezildi. Saat 19:00 Alsancak Liman'da toplanıp Kütahya'ya dönüşümüzü gerçekleştirdik.