Kentsel Eğitim

Afyon Kentsel Arama Kurtarma Eğitim Kampı

14.05.2022

Afyon Kampını icra edebilmek için saat 09.00’da topluluk binasında toplanıldı. Toplanmanın ardından kursiyerlerimize zimmet ve taahhütnameler imzalatıldı. Zimmet ve taahhütnamelerin ardından araç yüklemesi ve gerekli lojistiklerin intikali için araç yüklemesine geçildi. Araç yüklemesinin ardından kursiyerlerimizin Afyonkarahisar’a intikali için Kütahya Tren Garına ulaşım için yola çıkıldı. Saat 12..00’ da Afyonkarahisar’a gitmek için üzere tren yola çıktı. Yaklaşık iki saat süren tren yolculuğunun ardından Afyonkarahisar Ali Çetinkaya tren garına ulaşıldı. Trenden indikten sonra üyelerimizi sıraya aldık ve Afyonkarahisar İl Afet ve Acil Durum Birlik Müdürlüğü’ne intikal için yola çıkıldı. Saat 16.00’da Afyonkarahisar İl Afet Acil Durum Birlik Müdürlüğü’ne ulaştık. Her sene olduğu gibi bu sene Afyon AFAD personelinin güler yüzüyle karşılandık. Kampın ilk günü olması sebebiyle bize verilen alanları temizleyip malzemelerimizi yerleştirdik ve çadırlarımızı kurduk. Ardından akşam yemeği yenildi. Akşam yemeğinin ardından saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Eğitimin ardından 1 saatlik bir masa başı tatbikatı yapıldı. Saat 01.00’da kesin sessizlik verildi.

15.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından Açılış ve Tanışma programına geçildi. Bu program kapsamında DPÜ-AKUK üyeleri ile Afyonkarahisar AFAD Birlik Müdürlüğü personelleri ile tanışıldı. Saat 10.30’da Temel Afet Bilinci Eğitimi yapıldı. Verilen bu eğitimin ardından öğle yemeği için bir saatlik bir ara verildi. Öğle yemeğinin yenmesinin ardından saat 13.40’da Arama Kurtarma Ekipleri Oluşumu ve Organizasyonu eğitimi verildi. Saat 15.20’de Bina Yapı Sistemleri Eğitimi verildi. Verilen eğitimin ardından akşam yemeğine geçildi. Akşam yemeğinin ardından saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Etüdün ardından çay eşliğinde sohbet edildi. Saat 00.302da kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

16.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30’da ilkyardım eğitimi için AFAD dersliğine geçildi. Saat 12.40’da öğle yemeği için ara verildi. Öğle yemeğinin ardından ilkyardım eğitimi için tekrar dersliğe geçildi ve saat 17.00’ a kadar ilkyardım eğitimimiz devam etti. İlkyardım eğitiminin ardından akşam yemeği yenildi. Akşam yemeğinin ardından saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Etüdün ardından saat 23.15’de ekip içerisinde kaynaşma ve moral etkinliği için yumak oyunu oynatıldı. Yumak oyununun ardından saat 01.30’da kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

17.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30’da ilkyardım eğitimi için AFAD dersliğine geçildi. Saat 12.40’da öğle yemeği için ara verildi. Öğle yemeğinin ardından ilkyardım eğitimi için tekrar dersliğe geçildi ve saat 17.00’ a kadar ilkyardım eğitimimiz devam etti. İlkyardım eğitiminin ardından akşam yemeği yenildi. Akşam yemeğinin ardından saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Etüdün ardından kursiyerlerimize uygulamalı olarak tatbikat yapıldı. Yapılan tatbikatın ardından tatbikat hakkında kısa bir kritik yapıldı ve saat 02.30’da kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

18.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30’da Olay Yeri Yönetimi ve Koordinasyonu Eğitimi ve Sahaya Giriş Süreci (arama Usulleri) eğitimleri verildi. Eğitimlerin ardından öğle yemeği için mola verildi. Öğle yemeğinin akabinde saat 13.40’da Tahliye ve Tahliye Türleri eğitimi ve Enkazda Çalışma- Raporlama ve Geri Bildirim Eğitimi verildi. Verilen eğitimlerin ardından üyelerimize iki saatlik mola verildi. Verilen molanın ardından akşam yemeği yenildi. Akşam yemeğinin akabinde sosyal aktivite olarak ekip üyeleriyle voleybol oynanıldı. Voleybolun ardından günün hakkında kısa bir brifing yapıldı. Brifingden sonra saat 23.45’de kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

19.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30 ile 12.40 arası Kurtarma Aracı ve Kurtarmada Kullanılan Malzemelerin Tanıtımı ve Kullanımı Eğitimi verildi. Eğitimin ardından öğle yemeği için ara verildi. Öğle yemeğinden sonra saat 13.40 ile 17.00 arasında aynı eğitime devam edildi. Verilen eğitimlerin ardından üyelerimize iki saatlik mola verildi. Verilen molanın ardından akşam yemeği yenildi. Akşam yemeğinin akabinde saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Etüdün ardından günün kritiği yapıldı. Kritikten sonra ise İtirazım Var Oyunu oynanıldı. Saat 01.30’da kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

20.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30’da Kurtarmada Kullanılan İpler ve Düğümler Eğitimi verildi. Eğitimin ardından öğle yemeği için bir saatlik ara verildi. Saat 13.40’da Kurtarmada Kullanılan İpler ve Düğümler Eğitimi akabinde saat 15.20’de sedye Çeşitleri, Kazazedenin Sedyeye Alınması ve Bağlanması Eğitimi verildi. Verilen bu eğitimin ardından Acil Hallerde Kazazede Taşıma Usulleri Eğitimi verildi. Eğitimlerden sonra yarım saatlik bir mola verildi. Molanın ardından üyelerimize uygulamaları olarak tatbikat yapıldı. Tatbikattan sonra akşam yemeği için bir saatlik bir ara verildi. Akşam yemeğinin akabinde saat 20.00 ile 23.00 arası eğitim salonunda etüt yapıldı. Etüdün ardından ise yatış müziği eşliğinde yatışa hazırlanıldı. Saat 00.15’de kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

21.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından saat 09.30’da Tırmanma Kulesi önünde Yüksekten ve Derin Yerlerden Kurtarma Eğitimi uygulamalı olarak verildi. Eğitimin akabinde üyelerimize bir saatlik öğle yemeği için verdik. Öğle yemeğinin ardından saat 13.40’dan 16.50’ye kadar Hafif Arama Kurtarma Tatbikatı uygulamalı olarak yapıldı. Saat 17.00 ile 19.00 arası kursiyerlerimize dinlenme ve istirahat izin zaman verildi. İstirahatin ardından akşam yemeği yendi. Akşam yemeğinin ardından Afyon Kentsel Arama Kurtarma Eğitim Kampının krtiği yapıldı. Kamp kritiği sonunda yatışa hazırlık müziği eşliğinde yatışa hazırlanıldı. Saat 00.45’ de kesin sessizlik verilerek yatışa geçildi.

22.05.2022

Sabah saat 07.00’da kalkıldı. Sabah sporu ve AKUK dansı yapılarak güne zinde bir şekilde başladık. Saat 08.00’da sabah kahvaltısı yapıldı. Kahvaltının ardından çadırlarımızı topladık. Çadır toplama işleminden sonra genel hazırlık ve toplanma işlemi gerçekleştirildi. Toplanma tamamlandıktan sonra Afyonkarahisar İl Afet ve Acil Durum Birlik Müdürlüğü personelleri ile Kapanış programı gerçekleştirilerek bizlere eğitimler konusunda destek oldukları için teşekkürlerimiz ilettik ve katılım sertifikası töreni düzenlendi. Törenin ardından saat 16.00’a Kütahya’ya dönüş için araç yüklemesi yapıldı. Kütahya’ya intikal gerçekleştikten sonra eşyalarımızı topluluk binasına yerleştirdik. Daha sonra ise AKUK selamlaşması ile faaliyetimiz burada son bulmuş oldu.