Yaşam Merkezi
Yamantürk Yaşlı ve Engelli Gündüz Yaşam Merkezi'ne Ziyaret
Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Sosyoloji Topluluğu tarafından düzenlenen “Yamantürk Yaşlı ve Engelli Gündüz Yaşam Merkezi’ne Ziyaret” etkinliği, 13 Mayıs 2026 tarihinde Yamantürk Yaşlı ve Engelli Gündüz Yaşam Merkezi’nde başarıyla gerçekleştirilmiştir. Etkinliğin temel amacı; Engelliler Haftası kapsamında merkez danışanlarıyla sosyal etkileşim kurmak, kuşaklar arası iletişimi güçlendirmek, katılımcıların sosyal ve duygusal yönden desteklenmesine katkı sağlamak ve toplumsal farkındalık oluşturmaktır.Etkinlik kapsamında Sosyoloji Topluluğu yönetim ekibi ve merkez danışanlarının katılımıyla çeşitli sosyal ve interaktif faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Program süresince nostaljik temalı sessiz sinema etkinliği düzenlenmiş, müzik eşliğinde geçmişe yolculuk temalı hayat çemberleri oluşturulmuş ve katılımcıların anılarını paylaşabilecekleri “iki anı bir yalan” oyunu oynanmıştır. Ayrıca geleceğe yönelik duygu ve düşüncelerin paylaşılması amacıyla mesaj kutusu etkinliği gerçekleştirilmiş; doğaçlama kısa skeçler ve şarkı mırıldanma etkinlikleri ile katılımcıların aktif olarak sürece dahil olması sağlanmıştır.Etkinlik 14.00-16.30 saatleri arasında gerçekleştirilmiş olup program boyunca katılımcılarla birebir iletişim kurulmuş, sosyal etkileşim ve paylaşım odaklı bir ortam oluşturulmuştur. Etkinlik sürecinde topluluk üyeleri görev paylaşımı yaparak organizasyon, katılımcı koordinasyonu, etkinlik akışının yürütülmesi ve materyal düzenlemeleri gibi süreçlerde aktif rol üstlenmişlerdir.Gerçekleştirilen faaliyet sonucunda hem merkez danışanlarından hem de etkinliğe katılan öğrencilerden olumlu geri dönüşler alınmıştır. Etkinliğin, öğrencilerin toplumsal sorumluluk bilinci kazanmasına, sosyal dayanışmanın güçlenmesine ve danışanların sosyal katılımının desteklenmesine katkı sağladığı gözlemlenmiştir. Faaliyet, belirlenen amaçlara uygun şekilde verimli ve başarılı bir biçimde tamamlanmıştır.