Atölye
Japonca Atölyesi
Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren Çeviri Topluluğu olarak 16 Mayıs 2025 tarihinde topluluğumuzun yeni workshop alanı olan Japonca Atölyesi’nin ilk etkinliğini gerçekleştirmiş olduk. Etkinlik öncesinde katılmak isteyen kişilerin raporunu elde etmek amacıyla çevrimiçi bir form yolladık ve katılım sağlayacak olan kişilerin beklentileri ile durumlarını tespit ettik.Etkinliğe çoğunluğun yeni başlayan kişiler olduğunu fark ettiğimiz için ‘Japonca Nasıl Bir Dildir?’ incelemesi ile başladık. Kültürel bazı öğelere değindik ve daha sonrasında Japon yazı stillerinden birisi olan hiragana yazı stilinin ilk üç sütununu çalıştık.Japonca Atölyesi sayesinde öğrencilerin yeni bir ilgi alanını tespit etmiş olduk. Bu aynı zamanda öğrencilerin yeni şeyler denemeye cesaretlendirirken, bu yolda beraber adım atmanın verimliliğini de kavratmış oldu. Etkinlik sonrasında katılımcılara kaynak video ve içerik yollanarak kendi çalışmalarının pekiştirmelerine yardımcı olmuş olduk.
2 . Etkinlik Çeviri Topluluğu olarak 23 Mayıs 2025 tarihinde Japonca Atölyesi’nin ikinci etkinliğini
gerçekleştirmiş olduk. Bu etkinlikte önceki hafta çalışılan dört hiragana sütunu tekrar
edildi. Bunu yaparken kahoot, kana.pro gibi kaynaklardan yararlanıldı. Ardından yeni
iki sütun çalışması yaptık.
Sonuç:
Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin aktif öğrenme sürecinde ve rekabet söz konusu
olduğunda daha fazla verim aldığını görmüş olduk. Birbirleriyle olan bu dostane
çekişmeli etkinlikler, katılımcıların ilgisini daha fazla çekti. Bu, aynı zamanda
katılımcıları tekrar yapmaya iten bir çalışma olarak karşımıza çıkmış oldu.
3 - Etkinlik Çeviri Topluluğu olarak 30 Mayıs 2025 tarihinde Japonca Atölyesi’nin üçüncü
etkinliğini gerçekleştirmiş olduk. Bu etkinlikte önceki hafta çalışılan sütunların hepsi
bir arada olacak şekilde tekrar yapıldıktan sonra geriye kalan hiragana sütunları
çalışıldı. YouTube gibi kaynaklardan faydalanılarak okuma pratiği yapıldı.
Sonuç:
Atölyemizin üçüncü etkinliğinde hiragananın temel 46 hecesinin tamamını işlemiş
olduk. Ardından tekrar yapılması sayesinde işlenilen heceler iyice pekiştirilmiş oldu.
Bilgilerin öğrencilerin akıllarında kalmasının aktif şekilde katılmalarıyla arttığı
gözlemlendi.